مراقبت از پوست در تابستان بسیار حیاتی است، زیرا آفتاب و گرما می‌توانند به آسیب پوست برسانند.با روزهای طولانی تر و ساعات نور خورشید بیشتر، فراموش نکنید که سلامت پوست خود را در اولویت قرار دهید! در این بلاگ از وبسایت ورلدکت ، چند نکته مراقبت از پوست در تابستان برای محافظت از پوست در این فصل آورده شده است.

مراقبت از پوست در تابستان

مراقبت از پوست در تابستان

تابستان فصلی است که نیازهای خاصی برای مراقبت از پوست ایجاد می‌کند. در این فصل، با تغییرات در آب و هوا و تابش قوی آفتاب، مراقبت مناسب از پوست از اهمیت بیشتری برخوردار است. در ادامه به برخی نکات مهم برای حفظ سلامت و زیبایی پوست در تابستان پرداخته خواهد شد:

1. مصرف آب بیشتر

گرمای تابستان باعث از دست دادن مقدار زیادی مایعات به خصوص از طریق تعریق می شود.از مصرف آب کافی مطمئن شوید، زیرا آب بازسازی و ترمیم پوست را تسریع می‌دهد و از خشکی زودرس پوست جلوگیری می‌کند. اطمینان حاصل کنید که مایعات زیادی مانند آب می نوشید و غذا های آبدار زیادی مانند هندوانه دریافت می کنید – بدن شما را هیدراته می کند و به شما کمک می کند که از خشکی پوست نیز جلوگیری کنید.

نکته کاربردی : سعی کنید از یک قوطی اسپری آب استریل شده استفاده کنید.

2. با SPF از پوست خود محافظت کنید

محافظت از پوست در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش (UV) ناشی از نور خورشید بسیار حیاتی است، به خصوص در بهار و تابستان. حتی در یک روز سرد بهاری، شاخص UV در ماه های فروردین و اردیبهشت می تواند با دی و شهریور یکسان باشد. اجازه ندهید دمای پایین شما را فریب دهد تا کرم ضد آفتاب خود را فراموش کنید! همیشه از کرم ضد آفتاب با فاکتور محافظت در برابر آفتاب (SPF) 30 یا بالاتر استفاده کنید. از یک اونس کرم ضد آفتاب برای پوشاندن نواحی در معرض بدن استفاده کنید. توجه داشته باشید – استفاده از اسپری ضد آفتاب برای کودکان توصیه نمی شود. در سال 2015، سازمان بهداشت جهانی در مورد خطرات استنشاقی ناشی از استفاده از اسپری ضد آفتاب برای کودکان هشدار داد.در بلاگی دیگر از سایت ورلدکت به بررسی جامع اسپری ضد آفتاب و اینکه آیا اسپری ضد آفتاب خوب است ؟ و راهنمای خرید بهترین نوع آن پرداخته شده است.

نکته کاربردی : مطمئن شوید که به اندازه کافی از ضد آفتاب استفاده می کنید! به عنوان مثال، یک اونس مورد نیاز بدن به اندازه یک لیوان بسیار کوچک است! همچنین کشیدن خطوط ضد آفتاب روی انگشت اشاره، وسط و انگشت حلقه باید به اندازه ای باشد که صورت، گردن و گوش شما را بپوشاند.

کرم ضد آفتاب را تجدید و شارژ کنید

حتی زمانی که به طور منظم از SPF 30 یا بیشتر استفاده می کنید، به یاد داشته باشید که بعد از مدت زمانی مشخص مجددا از کرم ضد آفتاب استفاده کنید! کرم ضد آفتاب با خروج از تیوب شروع به تجزیه شدن می کند و مهم است که هر دو ساعت یکبار دوباره از آن استفاده کنید. این به این معنی است که اگر آرایش می‌کنید، دوباره از آرایش استفاده کنید! ضد افتاب پودری را امتحان کنید یا فقط به آرامی کرم ضد آفتاب را به صورت خود بزنید تا به محافظت از پوست و حفظ آرایش شما کمک کند. در روزهایی که برای مدت طولانی زیر نور خورشید خواهید بود، به خصوص اگر در محیط آبی هستید و اشعه‌های خورشید منعکس می‌شوند، سعی کنید از لباس‌های محافظ در برابر آفتاب روی SPF خود استفاده کنید.

نکته کاربردی : لباس های محافظ در برابر آفتاب را امتحان کنید. از وزن سبک آنها متعجب خواهید شد!

در صورت آسیب های ناشی از نور خورشید، پوست خود را ترمیم کنید

اگر دچار سوختگی شدید، به یاد داشته باشید که پوست خود را تسکین دهید. آلوئه ورا مفید است، اما محافظت مداوم در برابر قرار گرفتن در معرض آفتاب، حتی پس از تغذیه پوست ضروری است.

نکته کاربردی : تفاوت بین آفتاب سوختگی و مسمومیت با نور خورشید را بدانید و در مورد مسمومیت با نور خورشید یا کم آبی چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنید.

سخن پایانی

استفاده از محافظت‌های مناسب در برابر آفتاب و استفاده از محصولات با ضریب حفاظتی مناسب از خطرات تابش‌های UV محافظت می‌کند و پیری زودرس پوست را کاهش می‌دهد. انتخاب محصولات مناسب بر اساس نوع پوست (خشک، چرب، مختلط یا حساس) و تغذیه صحیح نیز از اقداماتی است که به بهبود وضعیت پوست کمک می‌کند.با رعایت این موارد، می‌توانید از پوست سالم و شادابی در طول تابستان لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *